Wednesday, December 31, 2014

Petanda Sudah Datang

Di hujung hujung tahun..
Petanda sudah datang
Banyak tak diundang.
Selang beberapa jam sebelum nafas tahun baru..
Mohon kembali aman seperti selalu.
Kerana ..Petanda Sudah Datang.

Saturday, November 22, 2014

Yang Aku Pikir Bukan Kau

Kau pikir apa?..

haaa...aku?

Ya kau pikir apa?


"Aku pikir kadang kala negara ini tak perlu maju yang sangat sangat dari segi teknologi..seharusnya lebih maju dari segi mentaliti dan ideologi..takdalah nanti masing masing perangai lahanat macam babi!"...

Tuesday, October 28, 2014

mereka mereka kata

mereka kata dia di bodohkan mindanya..mereka ini pula kata.. mereka yang dibutakan matanya..

Tuesday, September 23, 2014

Ubat

Tidak akan ada cukup ubat untuk merawat sehingga hujung hayat...

Sunday, September 7, 2014

Dua kali kusut

"benam kepala dalam bantal"... diam!

jerit dalam dalam.. 

puas barangkali..

Sunday, August 24, 2014

Tuesday, August 19, 2014

Saturday, August 9, 2014

Wednesday, July 16, 2014

Sunday, June 29, 2014

Gambar

kadang kala dunia tak macam apa yang kau gambarkan.. 

banyak contengan dari lukisan..

"sahur pertama ramadhan 2014...sambil tangan sodok nasi keperut"

Friday, June 27, 2014

Datang

kadang kadang aku duduk sorang

aku pandang..jauhh

bukan apa.. cuma rindu itu datang singgah..

Sunday, June 15, 2014

Wednesday, June 11, 2014

Hidu

selamat malam
sambil menghidu baumu yang tajam menikam.

Bingkai

diruang gambar itu
bebas menekan suka atau ikut
takpa paksa atau rela..


Sunday, June 1, 2014

kasi settle

ya! dalam hidup ini mana ada yang tidak bersimpul berselirat..

kita manusia yang harus kasi settle.

Gagal

Kadang kadang kau cuba jadi yang terbaik
dari setiap aspek..
tapi ada masa kalau gagal..
gagal jadi terbaik..

gagal.

Wednesday, May 21, 2014

Kekal

Buat yang ranap hatinya..


"Rindu itu kekal wangi walau jauh dari hati"


Percayalah.. itu benar 


*senyum*

Dalam Diri Aku

Kadang kala lu orang pernah rasa hidup paling faktab...
paling celaka paling keji dalam dunia..
lu orang rasa hidup lu orang paling palat..
hidup lu orang paling bangsat..lahanat..

Tapi jarang lu orang pikir apa punca
apa sebab serta musabab faktab itu datang menyelinap..
memang susah mahu kawal diri masa ini lebih tepat lagi kau rasa nak mati.
masa ini lu orang rasa semangat itu hilang..melayang pergi tak pulang.


Aku.


Pernah rasa terfaktab paling celaka dalam diri..
biasalah....hero mana boleh kalah..
itu dululah zaman hidup alaf jahilliah..zaman bini firaun belum berpurdah.
zaman pailang acah acah kebal parang..tak hormat orang.


Aku.

Cuba untuk tidak berbohong pada diri..
cuba percaya realiti..


Teringat aku kata sorang brader idola gua.
"apa nak jadi..jadilah..esok toksah piker...esok Tuhan punya kerja"..


ya..esok Tuhan punya kerja..kerja lu kasi lalu haaa..




"Bertopengkan setan disebalik wajah manusia harapan"

Sunday, May 18, 2014

still

I still remember..when you crying under the blanket... 

long time ago...

Hari Itu

ok ok ok

atau

ko ko ko

atau

diam diam diam

atau

bisu bisu bisu

Berhenti

Berhenti..

dan berehatlah..otakmu sudah penat

pemikir putar ligat

otakmu sudah penat..

ke kamar dan selimut otakmu biar tidur lena malam ini..

ditemani mimpi mimpi..

Hilang Gula

Tawar..

Mana manis?

Hilang??


Tolong jangan hilang gula..
......


Aku..terus diamm..

Rodok

"Ambil pisau"

Kelar dan tikam aku perlahan lahan. "rodok"

biar aku mati sambil otak terbeban dosa dosa serta salah silap lalu..


engkau engkau..

Biar puas hati..senyum sampai pipi..


"yang mati aku"

Selirat

Hati..
benda paling rumit kalau mahu teliti

kalau ikut rasa..mati

Hati
benda paling susah jaga

kalau silap jaga..berderai macam kaca


Hati
benda paling suci

kalau bersih rapi.



tapi hati ini beselerit macam wayar elektrik..kalau boleh potong satu satu..biar cerai lerai..

*duduk*

Friday, May 16, 2014

Serong Lu Punya Kepala Otak

Febuari 2 2013

Sambil bersila pangung petang..sambil ditemani cuaca panas bahang..hati gua memekik mekik..berkata "seni itu bukan KRIMINAL jenayah atau sampah sampah yang harus dipandang RENDAH..seni itu datang dari hati halus mulus tulus murni"..maka oleh itu buka mata..buka kepala otak lu supaya otak terfikir yang seni itu hidup..dan dalam diam diam otak menjerit berkata"kita juga ada seni..seni anyaman tikar!"...kehkehkeh

p/s: gua berjanggut bermisai berambut panjang sekali pun gua apa kesah..ILMU dok tang dalam..bukan dok tang LUAR..apa?first impression?..hah penyamun duit RAKYAT lah banyak rambut kemas mcm hampa sikat tepi!!..serabai macam gua? hanya penyamun "cokelat" kat 7E barangkali *senyum*

Lu Berani Ke?

April 2 2013

" berani hidup kenalah berani mati"..-Naz emas

Petrol Punya Kecoh

September 2 2013

"Abg sudin..20sen!" - kata ayu dalam cerita seniman bujang lapuk.

Doplosen punya hal..ya doplosen! untuk sorang kutu haprak mcm gua,doplosen gua boleh guna untuk bayar cukai "kencing" dibandar bandar besar. kehkehkeh.

p/s: nasib bukan aishah 50sen!..aishah 50sen!..


Kata Kata Satu

"Jadilah muda hari ini kerana kau akan tua untuk hari esok"....

oktober 18 2013.

Tuesday, April 8, 2014

Mohon Kuat Keras Macam Batu

Mohon...

"Tahun ini kurang kuat..
Makin merosot kesehatan..banyak dadah masuk dalam badan"..


Takpa...

Tawakal..

Redha..

Usaha..


"Sakit itu kan penghapus dosa dosa kecil..barangkali...sakit Tuhan uji supaya sedar diri..tak hanyut lagi"...


Oh ya..

Doa..

Mohon...

Monday, March 24, 2014

Selamat Hari Merdeka Askar

Selamat hari perjuang
luahkan segala yang tak terbuang
jangan buku simpan tak tertuang
jangan bagi mereka semakin kejam
juang juang juang..
atas nama rakyat mahren
perjuangan kecam kuasa zalim

ramai yang masih buta
harta mereka diratah yang berkuasa
bangun bangkit bergegak gempita
buktikan yang kau bukan lagi siapa siapa
perjuangan kau harus untuk mereka membuka mata ...

Dari Pertama Atau Kemudian

Kalau kau diberi pilihan

Mahu jadi yang pertama atau kemudian..

Aku pilih pertama..biar aku yang terawal rasa..

Kalau tiada pilihan..biar saja aku yang kemudian..

Biar aku yang rasa terakhir terkesan..