Wednesday, May 21, 2014

Kekal

Buat yang ranap hatinya..


"Rindu itu kekal wangi walau jauh dari hati"


Percayalah.. itu benar 


*senyum*

Dalam Diri Aku

Kadang kala lu orang pernah rasa hidup paling faktab...
paling celaka paling keji dalam dunia..
lu orang rasa hidup lu orang paling palat..
hidup lu orang paling bangsat..lahanat..

Tapi jarang lu orang pikir apa punca
apa sebab serta musabab faktab itu datang menyelinap..
memang susah mahu kawal diri masa ini lebih tepat lagi kau rasa nak mati.
masa ini lu orang rasa semangat itu hilang..melayang pergi tak pulang.


Aku.


Pernah rasa terfaktab paling celaka dalam diri..
biasalah....hero mana boleh kalah..
itu dululah zaman hidup alaf jahilliah..zaman bini firaun belum berpurdah.
zaman pailang acah acah kebal parang..tak hormat orang.


Aku.

Cuba untuk tidak berbohong pada diri..
cuba percaya realiti..


Teringat aku kata sorang brader idola gua.
"apa nak jadi..jadilah..esok toksah piker...esok Tuhan punya kerja"..


ya..esok Tuhan punya kerja..kerja lu kasi lalu haaa..




"Bertopengkan setan disebalik wajah manusia harapan"

Sunday, May 18, 2014

still

I still remember..when you crying under the blanket... 

long time ago...

Hari Itu

ok ok ok

atau

ko ko ko

atau

diam diam diam

atau

bisu bisu bisu

Berhenti

Berhenti..

dan berehatlah..otakmu sudah penat

pemikir putar ligat

otakmu sudah penat..

ke kamar dan selimut otakmu biar tidur lena malam ini..

ditemani mimpi mimpi..

Hilang Gula

Tawar..

Mana manis?

Hilang??


Tolong jangan hilang gula..
......


Aku..terus diamm..

Rodok

"Ambil pisau"

Kelar dan tikam aku perlahan lahan. "rodok"

biar aku mati sambil otak terbeban dosa dosa serta salah silap lalu..


engkau engkau..

Biar puas hati..senyum sampai pipi..


"yang mati aku"

Selirat

Hati..
benda paling rumit kalau mahu teliti

kalau ikut rasa..mati

Hati
benda paling susah jaga

kalau silap jaga..berderai macam kaca


Hati
benda paling suci

kalau bersih rapi.



tapi hati ini beselerit macam wayar elektrik..kalau boleh potong satu satu..biar cerai lerai..

*duduk*

Friday, May 16, 2014

Serong Lu Punya Kepala Otak

Febuari 2 2013

Sambil bersila pangung petang..sambil ditemani cuaca panas bahang..hati gua memekik mekik..berkata "seni itu bukan KRIMINAL jenayah atau sampah sampah yang harus dipandang RENDAH..seni itu datang dari hati halus mulus tulus murni"..maka oleh itu buka mata..buka kepala otak lu supaya otak terfikir yang seni itu hidup..dan dalam diam diam otak menjerit berkata"kita juga ada seni..seni anyaman tikar!"...kehkehkeh

p/s: gua berjanggut bermisai berambut panjang sekali pun gua apa kesah..ILMU dok tang dalam..bukan dok tang LUAR..apa?first impression?..hah penyamun duit RAKYAT lah banyak rambut kemas mcm hampa sikat tepi!!..serabai macam gua? hanya penyamun "cokelat" kat 7E barangkali *senyum*

Lu Berani Ke?

April 2 2013

" berani hidup kenalah berani mati"..-Naz emas

Petrol Punya Kecoh

September 2 2013

"Abg sudin..20sen!" - kata ayu dalam cerita seniman bujang lapuk.

Doplosen punya hal..ya doplosen! untuk sorang kutu haprak mcm gua,doplosen gua boleh guna untuk bayar cukai "kencing" dibandar bandar besar. kehkehkeh.

p/s: nasib bukan aishah 50sen!..aishah 50sen!..


Kata Kata Satu

"Jadilah muda hari ini kerana kau akan tua untuk hari esok"....

oktober 18 2013.